Skip to content

Waternet verzorgt de complete watercyclus in Amsterdam en omgeving, van drinkwater tot afvalwater. Duurzaamheid is een van de kernwaarden van het bedrijf. Daarom rijdt een groot deel van het wagenpark van het waterschapbedrijf op groengas. 200 van de 400 auto’s reden al op groengas, en dit moest nog verder uitgebreid worden. Om deze toename te realiseren, was het van belang om betrokkenheid vanuit de organisatie te creëren. Total* heeft hieraan bijgedragen door een nabijgelegen CNG-tankstation om de juiste manier in te richten en de medewerkers goed te informeren. 

Een logische samenwerking

Total opende een CNG-tankstation nabij het hoofdkantoor van Waternet. De opening van dit nieuwe tankstation, op een strategische locatie in Amsterdam, was een goede aanleiding om met elkaar in gesprek te gaan. Waternet wilde haar medewerkers aanmoedigen om op groengas te rijden, maar dat moest wel uit henzelf komen. Bewustwording van de voordelen van rijden op groengas was daarom essentieel. Door het CNG-tankstation nabij kantoor konden de medewerkers op een toegankelijke manier ervaren hoe gemakkelijk groengas tanken en de service is. 

De aanpak

Om Waternet te ondersteunen, zette Total in op verschillende sporen. “Aan de operationele kant hebben we het tankstation zo ingericht dat het goed past bij de tankfrequentie van de berijders. Onder meer door te kiezen voor een kwalitatief hoogwaardig tankstation en een apart pompeiland met veel ruimte voor de schone CNG-auto’s”, vertelt Paul de Winter, Sales manager bij Total.

Effectieve informatievoorziening

Daarnaast zorgde Total voor heldere informatie. Paul de Winter: “We hebben de intrinsieke motivatie vergroot door een folder te ontwikkelen. Daarin legden we uit wat CNG en groengas is, en wat rijden op groengas precies inhoudt. Ook hebben alle berijders kennisgenomen van de PitPoint-app, waar niet alleen de PitPoint/Total-tanklocaties op te vinden zijn, maar ook de CNG-locaties van andere partijen.”

total_territoiregraphique_icones_v2_question_r.png
Picto vraagteken rood
Wij zijn heel blij met de komst van dit station en natuurlijk ook met de app. Dit alles zorgt voor tevreden berijders en daar worden wij heel gelukkig van.

Rob van Eijndthoven, Wagenparkbeheerder bij Waternet

Het resultaat

Waternet is zeer tevreden over de samenwerking met Total. De organisatie waardeert de snelle, goede service en bestuurders weten het nieuwe tankstation te vinden. Daarnaast zijn ze positief over de locatie en de tankbelevening. Rob van Eijndthoven, wagenparkbeheerder bij Waternet: “Wij zijn heel blij met de komst van dit station en natuurlijk ook met de app. Dit alles zorgt voor tevreden berijders en daar worden wij heel gelukkig van.”

 

*Total acquireerde in 2017 PitPoint clean fuels. In januari is het klantaanbod van PitPoint en Total samengevoegd. Dit project is destijds onder de merknaam PitPoint uitgevoerd.

Meer case studies

Foto case study Texelstroom
Foto case study Texelstroom

Texelstroom

De eerste veerverbinding op CNG.
Foto Centric case study
Foto Centric case study

Centric

Met groengas van Total rijdt Centric bijna klimaatneutraal.
Header PostNL
Header PostNL

PostNL

Het duurzame wagenpark van de toekomst.

Meer case studies

Ontdek wat Total voor andere bedrijven en overheden heeft betekend op het gebied van...

het laatste nieuws en in contact komen

Nieuws

Nieuws, beurzen en evenementen

Neem contact op

Onze medewerkers staan voor je klaar.