Total Express Veelgestelde Vragen

Total Express

Onderstaand een aantal veel gestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze afdeling Customer Service via het contactformulier.

Is de kwaliteit van de brandstoffen hetzelfde?

Alle producten op Total Express tankstations hebben dezelfde topkwaliteit als die op de bemande Total tankstations.

Waarom kan ik geen LPG tanken bij Total Express?

Het is in Nederland om veiligheidsredenen niet toegestaan om LPG te verkopen op onbemande tankstations, omdat bij LPG verkoop specifiek toezicht vereist is. Op sommige Total Express locaties is echter binnen bepaalde tijdsvakken het vereiste toezicht geregeld, waardoor er wel LPG kan worden getankt.

Kan ik betalen met mijn Total Card?

Ja, je kunt je TOTAL tankpas op alle Total Express stations gebruiken.

Welke betaalkaarten kan ik gebruiken?

Je kunt betalen met alle reguliere bankpassen, buitenlandse bankpassen met het Maestro logo en de creditkaarten van Visa & Mastercard.

Het afgeschreven bedrag op mijn bankrekening is €125,- ! Hoe kan dat?

Het bedrag van €125,- is een reservering die uw bank doet op het moment dat u uw pincode ingeeft op de betaalautomaat. Dit doet iedere bank omdat voorafgaand aan het tanken niet duidelijk is voor welk bedrag u daadwerkelijk zult gaan tanken. Dit bedrag wordt dan ook niet door TOTAL geïnd maar staat als reservering bij uw bank. Nadat u getankt heeft en de pompnozzle heeft teruggehangen in de benzinepomp wordt de transactie gezien als ‘afgerond’ en vervolgens wordt het bedrag waarvoor u getankt heeft van uw rekening afgeschreven en vervalt de reservering die uw bank voorafgaand aan het tanken gedaan heeft. Dit is dus als het ware een correctie op de reeds, door uw bank, gedane reservering.

Het kan sporadisch voorkomen dat u de reservering van €125,- als afschrijving ziet op uw rekening. Dat betekent dat de verwerking van de reservering ten opzichte van de transactie nog niet goed verwerkt is, gemiddeld genomen kan dit tot vijf werkdagen duren voordat uw bank het op de juiste manier verwerkt. TOTAL heeft daar geen invloed op en mocht dit bij u gebeuren dan kunt u daarover navraag doen bij uw eigen bank.

Kan ik TOTAL Club punten sparen op de Total Express tankstations?

Sparen voor TOTAL Club Punten is bij een onbemand TOTAL Express tankstation niet mogelijk.

Welk nummer kan ik bellen in geval van problemen?

Tijdens kantooruren kun je contact opnemen met onze afdeling Customer Service op telefoonnummer (070) - 3 180 404.

Na sluitingstijd kun je bij gevaarlijke situaties het alarmnummer van Total Nederland gebruiken:

0800 – 099 66 12 of u kunt de politie waarschuwen 0900 - 8844

X

Tijdens uw bezoek aan de site willen wij graag een ‘cookie’ in uw computer plaatsen. Uw volgende bezoek zal daardoor vlotter verlopen.

Wenst u uw opgeslagen cookies te verwijderen? Klik hier voor meer informatie.