Total tankpas | Antwoorden op veelgestelde vragen over onze tankpassen

Veelgestelde vragen Total Card

  

 

Kan ik als particulier ook een Total Card aanvragen?

Nee helaas, Total tankpassen worden alleen verstrekt aan ondernemingen, zelfstandigen en vrije beroepen. 

Ik heb per post mijn tankpassen ontvangen, zijn ze al actief?

Ja, uw tankpasssen zijn na ontvangst direct actief. Om de Total tankpassen te gebruiken heeft u nog wel de bijbehorende pincodes nodig. Deze ontvangt u doorgaans 1 of 2 dagen eerder per post. 

Ik wil een nieuwe tankpas bestellen. Hoe lang duurt het voordat ik de tankpas ontvang?

Via uw toegang tot Total Cards Online kunt u zelf de tankpas aanvragen, u ontvangt de tankpas binnen 3 tot 5 werkdagen na de bestelling. 

Ik wil de optie `kilometer-registratie` toevoegen aan mijn tankpassen, kan dat?

Ja, u kunt deze wijziging zelf doorvoeren via Total Cards Online. U ontvangt dan een nieuwe kaart. Ook kunt u contact met ons opnemen en aangeven welke kaart u wilt aanpassen.

Mijn tankpas is gestolen/verloren. Wat moet ik doen om deze te blokkeren?

U kunt uw tankpas zelf blokkeren via uw toegang tot Total Cards Online. Indien gewenst kunt dan ook direct een duplicaat aanvragen. U kunt ook 24 uur per dag / 7 dagen per week uw tankpas laten blokkeren via blokkeringsnummer: 0900 76 93 776. 

Hoe bereik ik de Afdeling Cards Customer Support?

De afdeling Cards is telefonisch bereikbaar op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 08.30 - 17.00 uur via het telefoonnummer 070 - 31 80 405 of per email via cards.nl@total.com

Waar vind ik mijn tankpasnummer?

In het midden van uw tankpas staat het pasnummer groot afgedrukt. Het bestaat uit 18 cijfers, en begint altijd met 71. 

Kan ik mijn tankpas gebruiken op een buitenterminal?

Ja. 

Wat kan ik betalen met mijn tankpas?

Op de achterkant van uw tankpas ziet u pictogrammen. Deze geven precies aan welke producten en diensten kunnen worden afgerekend. Met de Total Card Europe kan ook een groot deel van de Europese tolwegen en tunnels worden betaald. 

Ik heb geen toegangscode en wachtwoord ontvangen voor Total Cards Online. Hoe kan ik die alsnog verkrijgen?

Neem contact met ons op (070-31 80 405) en ontvang uw inloggegevens direct per email. 

Ik ontvang geen facturen en er wordt wel automatisch geïncasseerd. Waar zijn de facturen?

Neem contact met ons op zodat wij u kunnen aanmelden voor E-billing. Met E-billing ontvangt u automatisch de factuur per e-mail. Ook kunt u uw facturen tot een jaar terug downloaden via Total Cards Online. U ontvangt uw facturen rechtstreeks in uw Total Cards Online account onder de rubriek « Facturen ». Mocht u hierover vragen hebben, neem gerust even contact met ons op via cards.nl@total.com.

Hoe lang worden mijn facturen opgeslagen in Total Cards Online?

Facturen zijn een jaar lang beschikbaar. Zoekt u een factuur van een eerdere datum, dan kunt u uw aanvraag doen via 070-31 80 405 of cards.nl@total.com.

Total Cards Online werkt niet. Wat kan ik doen?

Indien mogelijk informeert u ons hierover. Wij doen er vervolgens alles aan de site weer snel toegankelijk te hebben. 

Ik heb vervangend vervoer. Wat vul ik in als er om een kilometerstand wordt gevraagd?

Vul een 0 in als er om een kilometerstand wordt gevraagd (alleen bij vervangend vervoer). 

Kunnen de facturen naar een ander e-mailadres verstuurd worden?

U kunt in Total Cards Online zelf uw e-mailadres aanpassen. 

Ik heb per post mijn tankpassen ontvangen, zijn ze al actief?

Ja, uw tankpasssen zijn na ontvangst direct actief. Om de Total tankpassen te gebruiken heeft u nog wel de bijbehorende pincodes nodig. Deze ontvangt u doorgaans 1 of 2 dagen eerder per post. 

Ik heb mijn pincode 3x verkeerd ingetoetst, wat nu?

Na 24 uur wordt de Total tankpas eenmalig automatisch gedeblokkeerd. Hier hoeft verder geen actie op te worden ondernomen. Na 24 uur heeft u weer 1 poging om de juiste pincode in te voeren. Indien u uw pincode bent vergeten, kunt u via Total Cards Online uw pincode opnieuw aanvragen. U ontvangt vervolgens de pincode binnen 3 werkdagen.

Ik wil graag een factuur opvragen, hoe moet ik dat doen?

Facturen zijn een jaar lang beschikbaar in Total Cards Online. Zoekt u een factuur van een eerdere datum, dan kunt u uw aanvraag doen via 070-31 80 405 of cards.nl@total.com. 

Mijn paslimiet is bereikt, wat kan ik doen?

U kunt een paslimiet verhogen: via Total Cards Online ; via Mijn kaarten en badges’ - Zoek kaart/badge' - Kies bij de kolom ‘Acties’ de optie ‘Wijzigen’ - Vul het tabblad ‘Limiet instellingen’ in. Klik op Volgende. Daar kan de aanpassing worden gedaan en bevestigd. 

Ik ben mijn pincode kwijt, wat moet ik doen?

Wij sturen u een kopie van de pincode toe. U ontvangt deze pincode binnen een week. 

Ik heb per post mijn tankpassen ontvangen, zijn ze al actief?

Ja, uw tankpasssen zijn na ontvangst direct actief. Om de Total tankpassen te gebruiken heeft u nog wel de bijbehorende pincodes nodig. Deze ontvangt u doorgaans 1 of 2 dagen eerder per post. 

Wat is mijn klantnummer?

Uw klantnummer staat op de factuur ; links bovenaan onder ''Klantgegevens''. Het klantnummer kunt u ook op uw tankpas terugvinden. Bijvoorbeeld, op uw tankpas staat het volgende kaartnummer: 710004 600007 002204. Het klantnummer komt na de eerste 6 cijfers en is 6 cijfers lang. In dit voorbeeld is het klantnummer 600007. 

Waar vind ik de Total tankstations?

U kunt de Total tankpas gebruiken bij onder andere de Total -en ELAN tankstations, deze zijn te vinden via http://www.total.nl/tankstations/station-locator.html (Op de website van Total, links onderin Tankstations - " Vind uw Station") of via de Total app. 

Hoe kan ik de HappyFuel Card bestellen?

U kunt via www.total.nl/happyfuel.html de bestelbon downloaden en daarmee direct uw bestelling plaatsen. Klik hier voor het bestelformulier.

Hoe snel ontvang ik de HappyFuel Card?

4 tot 6 werkdagen na betaling van de factuur ontvangt u de HappyFuel Card. 

Hoe wordt de HappyFuel Card verstuurd?

U ontvangt de HappyFuel Card per koerier (DHL);  u tekent voor ontvangst. 

Is de HappyFuel Card direct bruikbaar?

Nee, nadat u het ontvangstbewijs heeft geretourneerd, wordt de HappyFuel Card op afstand geactiveerd. 

Waar kan de HappyFuel Card gebruikt worden?

De HappyFuel Card wordt, via de betaalautomaat, op elk bemand Total tankstation in Nederland geaccepteerd. Niet op onbemande tankstations of buitenterminals. 

Hoe kan er met de HappyFuel Card afgerekend worden?

De HappyFuel Card werkt op dezelfde manier als een "gewone" tankpas. U tankt eerst, waarna u binnen afrekent. 

Waarom staat de pincode op de HappyFuel Card?

Dit is om technische redenen noodzakelijk. 

Wat als het saldo op de HappyFuel Card niet toereikend is?

U kunt eerst het tegoed van de HappyFuel Card gebruiken en daarna het resterende bedrag op een andere manier betalen. 

Hoe lang is het tegoed van de HappyFuel Card geldig?

Het tegoed is geldig tot de vervaldatum. De vervaldatum vindt u terug op de HappyFuel Card. 

 

 

?? ?? ?? ??
X

Tijdens uw bezoek aan de site willen wij graag een ‘cookie’ in uw computer plaatsen. Uw volgende bezoek zal daardoor vlotter verlopen.

Wenst u uw opgeslagen cookies te verwijderen? Klik hier voor meer informatie.